One Tooth

Κακοσμία του στόματος

Ποια είναι η αιτία της κακοσμίας του στόματος

Η κακοσμία της στοματικής κοιλότητας οφείλεται στην αύξηση της συγκέντρωσης βακτηρίων στη στοματική κοιλότητα, στα δόντια και στη γλώσσα. Αν δεν καθαρίζουμε τα δόντια μας τακτικά και σχολαστικά τότε πολύ μικρά υπολείμματα τροφών μένουν σφηνωμένα μεταξύ των δοντιών και αναπτύσσουν λόγω της αποσύνθεσης που υφίστανται, πολύ δυσάρεστες οσμές. Επίσης αν τα ούλα σας αιμορραγούν συχνά όταν καθαρίζετε τα δόντια σας τότε και αυτό μπορεί να ευθύνεται για την εμφάνιση κακοσμίας.

Ο συνηθέστερος τύπος κακοσμίας του στόματος είναι η πρωινή κακοσμία πριν βουρτσίσουμε τα δόντια μας ή φάμε ή πιούμε κάτι. Αυτό συμβαίνει στους περισσότερους ανθρώπους και προκαλείται από το σάλιο που στεγνώνει στο στόμα μας κατά την διάρκεια του ύπνου.

Η κακή αναπνοή μπορεί να οφείλεται όμως και στην διατροφή μας . Τρόφιμα, όπως σκόρδο, κρεμμύδια, και ποτά όπως καφές και αλκοόλ, μπορούν προσωρινά να προκαλέσουν κακή αναπνοή. Το κάπνισμα μπορεί επίσης να προκαλέσει κακοσμία, λόγω της ξηροστομίας που εμφανίζουν οι καπνιστές. Η άσχημη αναπνοή μπορεί επίσης να σχετίζεται με κάποιες παθήσεις, όπως οι στοματικές λοιμώξεις (ουλίτιδα, περιοδοντίτιδα κλπ.) και άλλες παθήσεις του στόματος, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, ο διαβήτης, οι λοιμώξεις του αναπνευστικού και άλλα.

Εκατοντάδες βακτήρια ζουν στο στόμα μας και μερικά από αυτά – στη γλώσσα ή κάτω από τα ούλα ή ανάμεσα στα ούλα και στα δόντια – δημιουργούν έντονες μυρωδιές. την ξηροστομία (το σάλιο έχει αντιμικροβιακή δράση). Η κακοσμία του στόματος υπολογίζεται ότι αφορά περίπου το 25 – 30% του γενικού πληθυσμού, αλλά έντονο πρόβλημα αντιμετωπίζει ποσοστό μικρότερο του 5%.

Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε την κακοσμία του στόματος;

Είναι εύκολο να βελτιώσετε την αναπνοή σας και να διατηρήσετε τα δόντια και τα ούλα σας υγιή ταυτόχρονα. Δοκιμάστε όσα περισσότερα μπορείτε από τα παρακάτω βήματα για να κάνετε το στόμα σας να νιώσει φρέσκο και καθαρό.

  • Τακτικό βούρτσισμα των δοντιών

Η πλάκα, η κολλώδης συσσώρευση υπολειμμάτων τροφής στα δόντια σας, συλλέγει βακτήρια που προκαλούν κακή αναπνοή. Βουρτσίστε τα δόντια σας τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα. Εάν ανησυχείτε για την αναπνοή σας, βουρτσίστε μετά από κάθε γεύμα.

  • Βούρτσισμα της γλώσσας για να απομακρύνουμε τα μικρόβια από το πίσω μέρος της

Η επικάλυψη που σχηματίζεται συνήθως στη γλώσσα σας μπορεί να φιλοξενεί δύσοσμα βακτήρια. Για να τα απαλλαγείτε, βουρτσίστε απαλά τη γλώσσα σας με την οδοντόβουρτσα σας, φροντίζοντας να καθαρίσετε και το πίσω μέρος της γλώσσας σας.

  • Χρήση οδοντικού νήματος πριν ή μετά το βραδινό βούρτσισμα

Με το νήμα απομακρύνουμε υπολείμματα τροφών από τα σημεία που η οδοντόβουρτσα δεν μπορεί να φτάσει. Σημαντικό να μην περνάμε απλά το νήμα ανάμεσα από τα δόντια, αλλά να περνάμε κάθε πλευρά του δοντιού ξεχωριστά.

  • Κατανάλωση άφθονου νερού.

Το ξηρό στόμα προκαλεί κακοσμία. Για να αποφύγουμε την αφυδάτωση καλό είναι να πίνουμε 8 – 10 ποτήρια νερό την ημέρα Μπορείτε να αναπτύξετε τερηδόνα και κακή αναπνοή εάν δεν παράγετε αρκετό σάλιο. Εάν το στόμα σας είναι ξηρό, πίνετε άφθονο νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Δοκιμάστε επίσης έναν υγραντήρα το βράδυ για να υγρανθεί ο αέρας στο δωμάτιο σας.

  • Μάσημα τσίχλας, κατά προτίμηση χωρίς ζάχαρη.

Τα βακτήρια στο στόμα σας αγαπούν τη ζάχαρη. Το χρησιμοποιούν για να φτιάξουν οξύ. Αυτό καταστρέφει τα δόντια σας και προκαλεί κακή αναπνοή. Μασήστε τσίχλα χωρίς ζάχαρη. Η τσίχλα διεγείρει το σάλιο, το οποίο είναι ο φυσικός μηχανισμός άμυνας του στόματος κατά των οξέων της πλάκας, που προκαλούν φθορά των δοντιών και κακή αναπνοή.

  • Τακτική αντικατάσταση οδοντόβουρτσας.

Συνιστάται να αλλάζετε την οδοντόβουρτσα σας κάθε 3-4 μήνες. Μέσα σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, οι ίνες συνήθως φθείρονται σημαντικά και είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματικές. Οι ίνες της οδοντόβουρτσας φθείρονται με την καθημερινή χρήση στο βούρτσισμα και μετά από κάποιο διάστημα δεν προσφέρουν πλέον επαρκή καθαρισμό των δοντιών από την μικροβιακή πλάκα.

  • Μείωση ή διακοπή του καπνίσματος

Εκτός από την πρόκληση καρκίνου, το κάπνισμα μπορεί να βλάψει τα ούλα σας, να λεκιάσει τα δόντια σας και να σας δώσει κακή αναπνοή. Το κάπνισμα στεγνώνει το στόμα σας και για αυτό προκαλεί κακοσμία.

  • Τακτική επίσκεψη στον οδοντίατρο σας

Προγραμματίστε μία επίσκεψη στον οδοντίατρο σας κάθε έξι μήνες για οδοντιατρικό ή/και στοματολογικό έλεγχο και καθαρισμό. Εάν η κακή σας αναπνοή συνεχίζεται παρά τις καλύτερες προσπάθειές σας, ενημερώστε τον γιατρό σας για να ελέγξει αν τα προβλήματά σας σχετίζονται με ιατρική κατάσταση.

  • Μασήστε μια χούφτα σπόρους μάραθου ή γλυκάνισο.

Οι αντισηπτικές ιδιότητές τους βοηθούν στην καταπολέμηση των βακτηρίων που προκαλούν κακοσμία.

  • Μασήστε ένα κομμάτι λεμονιού ή φλοιού πορτοκαλιού

Για μια γεύση που αναζωογονεί και φρεσκάρει το στόμα (πλύνετε καλά το φλοιό πρώτα.) Το κιτρικό οξύ θα διεγείρει τους σιελογόνους αδένες και θα καταπολεμήσει την κακή αναπνοή.

  • Μασήστε ένα φρέσκο ματσάκι μαϊντανό, βασιλικό, δυόσμο ή κόλιαντρο

Είναι μια φυσική θεραπεία για την κακή αναπνοή Η χλωροφύλλη σε αυτά τα πράσινα φυτά εξουδετερώνει τις οσμές.

  • Πιείτε πράσινο τσάι

Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει, είναι χρήσιμα για τον έλεγχο των βακτηρίων της στοματικής κοιλότητας. Επίσης το πράσινο τσάι είναι αποτελεσματικό στη μείωση των επιπέδων των θειούχων συστατικών των βακτηρίων.

Τι πρέπει να αποφύγετε

  • Τις τροφές που “βαραίνουν” την αναπνοή σας.

Τα κρεμμύδια και το σκόρδο είναι μεγάλοι παραβάτες. Δυστυχώς το βούρτσισμα δεν βοηθά και πολύ, αφού τα φάτε. Οι ουσίες που προκαλούν τις κακές μυρωδιές τους μπαίνουν στην κυκλοφορία του αίματός σας και ταξιδεύουν στους πνεύμονές σας, όπου τις αναπνέετε. Ο καλύτερος τρόπος για να σταματήσετε το πρόβλημα; Μην τα τρώτε συχνά ή σε μεγάλες ποσότητες ή τουλάχιστον τα αποφεύγετε προτού πάτε στη δουλειά ή δείτε φίλους.

Μία πιθανή λύση για την αναπνοή σκόρδου είναι να μασήσετε λίγο δυόσμο ή μήλο, που μπορεί να εξουδετερώσει τις χημικές ενώσεις στο σκόρδο. Άλλα τρόφιμα που βοηθούν περιλαμβάνουν γάλα, μαϊντανό, χυμό λεμονιού και πράσινο τσάι.

  • Το αλκοόλ, ποτά με καφεΐνη και τα τσιγάρα

Σε αντίθεση με τα περισσότερα υγρά, το αλκοόλ στεγνώνει το στόμα σας, το οποίο βοηθά τα βακτήρια να προκαλέσουν κακή αναπνοή,. Τα ποτά με καφεΐνη μπορούν να το κάνουν και αυτό, όπως και τα τσιγάρα και τα πικάντικα τρόφιμα. Αυτό εμποδίζει τον φυσικό σας παράγοντα καθαρισμού του στόματος, το σάλιο, να κάνει τη δουλειά του. Όταν το σάλιο δεν βρίσκεται σε περιπολία, τα βακτήρια ευδοκιμούν, αφήνοντας το στόμα σας λιγότερο από φρέσκο.

  • Σταφίδες και άλλα αποξηραμένα φρούτα

Τα βακτήρια αγαπούν τους ξηρούς καρπούς, που κολλάνε στα δόντια σας. Έτσι, αν θέλετε να φάτε αποξηραμένα φρούτα, φροντίστε να βουρτσίζετε και να κάνετε νήμα αμέσως μετά την κατανάλωση τους.

  • Στοματικό διάλυμα;

Τέλος, καλύτερα να μην χρησιμοποιείτε στοματικό διάλυμα. Είναι μία εύκολη και πρακτική λύση, που καλύπτει όμως απλά το πρόβλημα προσωρινά. Το χρησιμοποιούμε μόνο όταν μας το συστήνει ο οδοντίατρος μας και για όσο καιρό κρίνεται ότι είναι απαραίτητο. Το στοματικό διάλυμα δε μπορεί να επιτύχει την απομάκρυνση των μικροβίων από τις επιφάνειες των δοντιών. Αλόγιστη χρήση του μπορεί να προκαλέσει βλάβες σε δόντια και στοματικό βλεννογόνο.